Tjekliste når du skal åbne kontor og firma

Hvis du er ny virksomhedsejer, har du måske brug for nogle gode råd til, hvordan du kommer i gang – eller hvad det lige er, som du skal gå i gang med at gøre, så der kommer styr på det hele. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at man som virksomhedsejer har enormt mange opgaver, og at man virkelig skal fungere som en blæksprutte. Derfor kan det være, at denne artikel kan være med til at gøre det hele lidt mere overskueligt for dig.

Du skal finde et sted til kontoret

En kontorplads er ikke noget, der kommer af sig selv. Du må være god til at holde øjne og ører åbne, for der kan også være rift om pladserne. Det er klart, at du også skal være realistisk omkring, hvad du har råd til at betale i husleje. Derudover skal det naturligvis være et pænt sted, så der ikke er potentielle kunder, der bliver skræmt væk efter et besøg.

Få oprettet en LEI-kode i forbindelse med handel med værdipapirer

Der kan være flere gode metoder at tage i brug, når man forsøger at tjene flere penge til ens virksomhed. Her kan det f.eks. være fordelagtigt at handle med værdipapirer. I tilfælde af, at du synes, det lyder interessant, så har du brug for at få lavet det, der hedder en LEI kode til firmaet. Du skal have hjælp til at oprette en LEI-kode til firmaet, men det er nødvendigt i tilfælde af, at du som sagt gerne vil have muligheden for at handle med værdipapirer.

Oprettelse af forretning

Du skal naturligvis huske at oprette dig som forretning, hvis du vil registreres som et firma i Danmark. Her er det også vigtigt, at du får din CVR-kode.

Husk at betale skat og moms

Flere virksomheder er af en eller anden grund ikke opmærksomme på, at man skal huske at betale moms og skat som firma i Danmark. Du skal ikke lave sammen fejltagelse. Husk at læs godt op på det hele, og hvis du har meget svært ved tal, så kan det være en rigtig god investering at få fat i en revisor til virksomheden.

Husk markedsføring

Når firmaet er startet, så skal du sørge for, at der er potentieller kunder, der ved, at I eksisterer. Derfor starter alle firmaer med, at man smider nogle penge i markedsføring for at skabe opmærksomhed om sig selv. kunderne kommer ikke af sig selv.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *